Forretning

Etiske produkter sælger

I en periode var der en idé om, at produkter skulle være så billige som muligt, før de kunne sælges. Og selvom det til en vis grænse stadig er gældende, så går flere og flere i dag efter mere etiske produkter, når de skal købe, og det gør prisen på varen sekundær.

Fordi vi i dag har flere og flere penge mellem hænderne, er det pludselig ikke kun prisen, der er afgørende. Bæredygtighed, fair trade og meget andet spiller også ind hos den etiske forbruger, og denne gruppe vokser sig kun hele tiden større.


De efterspørger produkter, der er fremstillet under ordnede forhold, og hvor ingen personer eller børn er blevet uetisk behandlet. De efterspørger også produkter, der er produceret under ansvar for vores klima, og hvor ingen dyr er blevet overbelastet. Disse ting gør ofte produkterne dyrere at fremstille og dermed får de også en højere pris for forbrugeren, men det er sekundært og ikke længere det vigtigste.
Derfor er det en god idé at investere i de etiske virksomheder, der har disse forhold som vigtig del af deres forretning, for det er kun en tendens, der er i stigning hos forbrugerne. Derudover fungerer etiske overvejelser og foretag også rigtig godt som markedsføring af produktet og virksomheden. Der er rigtig mange muligheder for at tale til den etiske forbruger gennem markedsføringen – og det virker.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.