Er du interesseret i at hjælpe samfundet samtidig med, at du tjener penge? Hvis svaret hertil er ja, så kunne det være en meget god ide at prøve kræfter med online marketing. Online marketing har typisk et lidt blakket ry, hvor det primært er penge, der er i højsædet.
Marketing er dog en meget stærk kræft, som du jo, hvis du formår at mestre det, kan bruge til at hjælpe virksomheder med en god dagsorden til at vækste og blomstre. Det er, hvad du gør det til. I det der følger giver vi dig gode råd og tips til, hvordan du skal bruge marketing i den gode sags tjeneste.
Forudsætninger for din online marketing aktiviteter
Inden du kaster dig ud med online marketing og det at hjælpe andre, er det dog vigtigt, at du lige hjælper dig selv først. Det er nemlig sådan, at det er svært at hjælpe andre, hvis du ikke selv er succesfuld.
En af de områder hvor du virkelig skal gøre dig nogle overvejelser er indenfor finansiering af dine foretagender. Har du selv kapitalen til det? Vil du finde en privat investor? Vil du lave en omlægning af lån for at finde de ekstra midler? Der er mange muligheder, og det handler selvfølgelig om at finde det bedste for dig.
Vælg de rigtige kunder
Hvis du vil gøre en forskel for samfundet, handler det først og fremmest om, at du bliver god til det, du laver. Dernæst handler det om, at du laver online marketing for virksomheder, der virkelig vil gøre verden til et bedre sted.
Hertil er der dog gode muligheder. Det er som om, at mange af disse virksomheder, har det med at negligere deres marketingstrategier. Her kommer du ind i billedet. Hvis du virkelig er overbevisende om, at du er anderledes end de mange marketingbureauer, der findes derude, har du virkelig mulighed for at hive nogle gode kunder hjem.
Facebook som annoncering
Facebook er et rigtig godt sted at starte at dygtiggøre dig indenfor. Det gode ved Facebook er, at det er et meget universelt i forhold til online marketing. Det betyder, at næsten alle virksomheder kan bruge Facebook – også altruistiske af slagsen.
Det første du skal gøre, hvis du får en kunde, du skal lave Facebook annoncering for er at konkretisere den overordnede strategi og målsætning. Hvad er det virksomheden har brug for? Er det leads, eller er det konverteringer fra deres landingssider? Hvad er deres målgruppe? Hvad er deres USP’er?
Du skal ikke gå i gang med at annoncere, før du som minimum har svaret på disse spørgsmål. Ved at svare på disse spørgsmål bliver du meget mere præcis din annoncering, hvilket næsten altid vil resultere i billigere og flere konverteringer.